Jaki jest zakres obowiązków dozorczyni (gospodarza domu) w naszej Spółdzielni ?
Do obowiązków dozorczyni (gospodarza domu) w naszej Spółdzielni należy:
- Usuwanie, tj. zbieranie i zamiatanie zanieczyszczeń i innych odpadów z pomieszczeń budynku przeznaczonych do ogólnego użytku (kioski wejściowe, klatki schodowe, korytarze w piwnicy oraz na pozostałych kondygnacjach, wózkownie) - codziennie.
- Mycie okien na klatkach schodowych, szyb w kioskach wejściowych oraz w tablicach informacyjnych - wg potrzeb lecz nie rzadziej niż raz w miesiącu.
- Mycie posadzek pomieszczeń budynku przeznaczonych do ogólnego użytku oraz lamperii, balustrad, parapetów, itp. - wg potrzeb lecz nie rzadziej niż raz w tygodniu.
- Usuwanie zanieczyszczeń i innych odpadów z niezabudowanej części nieruchomości przyległej do budynku, tj. z chodników, schodów, bram, trawników oraz z chodników przyległych do ulicy położonej wzdłuż nieruchomości objętej obowiązkami dozorczyni – codziennie.
- Oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota oraz posypywanie piaskiem w czasie gołoledzi wszystkich chodników, schodów i przejść, o których mowa w pkt. 4. Powyższe czynności, jak również inne niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom, gospodarz domu obowiązany jest wykonywać w razie potrzeby, we wszystkie dni, nawet święta, w godzinach zapewniających zakończenie tych prac przed godz. 7:00 rano.
- Pielęgnowanie zieleńców, kwietników, itp. - wg potrzeb.
- Wykonywanie czynności związanych z dezynfekcją, dezynsekcją i deratyzacją pomieszczeń budynku przeznaczonych do ogólnego użytku oraz na terenie przyległym do budynku w terminach i zakresie wskazanym odrębnym indywidualnym zleceniem przełożonego.
- Niezwłoczne zawiadamianie działu eksploatacji Spółdzielni o dostrzeżonych uszkodzeniach lub wadliwym działaniu instalacji i urządzeń technicznych oraz podejmowanie, w miarę możliwości, doraźnych środków niezbędnych do ochrony mieszkańców i mienia przed zaistniałymi zagrożeniami - wg potrzeb.
- Dbanie o należyty stan narzędzi przeznaczonych do utrzymania porządku i czystości.
- Dbanie o porządek przy zbiornikach do gromadzenia odpadów komunalnych i zawiadamianie działu eksploatacji Spółdzielni o konieczności naprawy kontenerów lub ich wymiany.
- Niezwłoczne zawiadamianie działu eksploatacji Spółdzielni o rażącym lub uporczywym naruszaniu przez mieszkańców Regulaminu używania lokali, porządku domowego i współżycia mieszkańców.
- Niezwłoczne zawiadamianie działu eksploatacji Spółdzielni o dostrzeżonym nie wywiązywaniu się usługodawców Spółdzielni ze swoich obowiązków, np. nie wywiezienie odpadów komunalnych pomimo zgłoszenia, nie uprzątniecie terenu po zakończeniu robót budowlanych, itp.
- Roznoszenie do mieszkańców naliczeń opłat czynszowych i korespondencji Spółdzielni.
- Dokonywanie co kwartał odczytów wodomierzy we wszystkich lokalach mieszkalnych dozorowanego budynku.
- Wywieszanie w sposób estetyczny, w tablicach ogłoszeniowych na klatkach schodowych, otrzymanych od przełożonego komunikatów, ogłoszeń i wszelkich innych informacji skierowanych do mieszkańców budynku.
- Usuwanie z budynków oraz pomieszczeń i urządzeń przeznaczonych do wspólnego użytku wszelkich ogłoszeń, plakatów, reklam, itp. zamieszczonych bez zgody Zarządu Spółdzielni oraz przekazywanie do działu eksploatacji Spółdzielni danych dotyczących podmiotów, które w powyższy sposób naruszyły prawo własności Spółdzielni.
- Wykonywanie innych czynności w zakresie utrzymania porządku i czystości powierzonych pomieszczeń i terenu wynikających z przepisów i zarządzeń właściwych organów.
- Przestrzeganie na stanowisku pracy zasad i przepisów w zakresie bhp i ppoż.